Selasa, 12 November 2013

Treasure Hunt-SGAM

Assalamualaikum....

Ok kisah ke Bali dah tamat... kali ni kisah baru yer..hehe

Sabtu-ahad baru ni... aku dan 3 lagi rakan opis join Treasure Hunt anjuran Share Guide Association Malaysia

Tempat berkumpul pagi sabtu ialah Taman Burung KL

bermula dari situ...kami memulakan perjalanan sehinggalah ke Swiss Garden Golf & Spa Resort, Damai Laut, Perak.

Syukur alhamdulillah... perjalanan pergi dan pulang kami tiada bermasalah... semuanya selamat...
dalam hati ni...risau sangat... sebab bawa 3 lagi nyawa dalam kereta aku kan...

sebelum nak pergi tu, ayah selalu berpesan benda yang sama je...

"jangan over confident, bawa kereta elok-elok.. ingat.. bukan bawa nyawa diri sendiri je..ada lagi 3 nyawa dalam kereta tu..."

sebelum pergi dan sesudah sampai... memang dah jadi rutin...pasti akan call mak dan ayah.. xmoh dorang risau.... lagipon ni laa 1st time ayah kasi green light untuk aku bercuti dengan kawan2...

mahunyer parent aku x risau kan... aku x pernah bercuti dengan kwn2 camnie.... nak plak ada kengkawan lelaki.... lagi laa bertambah risau...

memang sedaya yg boleh aku menyakinkan ayah... InsyaAllah, semuanya baik-baik belaka.. niat tu penting gak... mudah-mudahan anak ayah ni dalam lindungan Allah...

Okay,sekarang mari layan pic kami sepanjang 2 hari ke sana...

my car-team no 5


 kesian bebudak ni..letih bebenor... katanya kalo nak cukup bijak..kena tido dulu... haha

sampai je kat hotel...kami submit jawapan dulu, pastu terus g cari makan untuk lunch..kesian kami x sempat makan... kononnyer kejar masa..hehehehe

kemudian, check in....hotelnya boleh tahan gak laa...menarik... dan biliknya not bad.. besar la jugak...tapi ada beberapa perkara yg mengecewakan aku.... bau sedikit hapak kat cadar dan bantal.. iron board pon sama..siap ada bintik hitam tahi lalat lagi..huk huk..pastu pintu toilet xleh kunci.. dan bath tab ada kesan hitam sket... hmmm... nasib baik laa aku pergi ni benda free aje kan... kalo keluar duit sendiri... rasanya mahu aku komplen kaw..kaw....
















view dari bilik kami


ada archery jugak..





Malam tu dinner, dan kami dapat tempat ke-15 dari 21 team kalo x silap laa...huhuhu

ok laa kot... Alhamdulillah, dapat laa hadiah Voucher Jusco RM200 bagi satu team...

tapi yg bestnyer Asraf dan Shamsul bagi voucher tu kat aku.... berganda alhamdulillah...terima kasih banyak2 buat mereka berdua....

gambar malam tu mmg xde laa.... sebabnya kitorang makan satu meja dengan big boss dan family beliau.. huk huk...keras je kitorang dibuatnyer..... 

Ahad pagi plak... mata aku ni cam biasa laa... kalo dah pukul 5 tu... automatik buka sendiri..muahahahaha...

menangis aku dibuatnya..xtau nak buat apa dalam bilik...dah xleh nak tido... pastu dah solat subuh..konon nak pejam mata... x boleh gak..huuuuu~ perut plak dah berlagu-lagu... minta diisi... 

tengok member sebelah...baik punyer tido.... x sampai hati plak nak kejut ajak breakfast..rasa mcm awal sgt plak... huhu

lepas breakfast, lepak kat pantai.... dah lama rasanya xlepak kat pantai... rindu nak dgr bunyi ombak... rasa damai je.....


sedang bertapa..mencari ilham untuk mengenakan atika


sebelum balik... kasi buli 3 orang ni... suruh dorang tanggalkan sticker...
hehe....terima kasih atika, asraf & shamsul...

@Kata Hatiku Berbicara@

tamat sudah penggembaraan kami... pengalaman dan kenangan terindah bersama mereka ber3

alhamdulillah...semuanya baik-baik belaka.... gembira bersama mereka... gelak ketawa.. terasa ceria sangat...
lepas hantar mereka ber3 balik.... terasa sunyi plak.... 

#terima kasih buat Atika, Asraf dan Shamsul... korang mmg BEST :) :)

4 ulasan:

Terima Kasih sudi tinggalkan komen korang..
InshaAllah, saya reply nanti tau..